Tramreclame is al zo oud als de weg naar Rome. Jaren geleden, toen er nog geen trams bestonden zoals wij die nu kennen maar men zich te voet of met paard en wagen verplaatste werd er verdiend door reclame uitingen op de wagen te tonen.
Belangrijkste voordelen van tramreclame
Ook nu nog is tramreclame een effectieve vorm van buitenreclame, het kan absoluut geen kwaad om deze mee te nemen in je campagneplan. Wij leggen je graag uit waarom.
Tram reclame is niet te negeren
Je (potentiële)doelgroep is niet in staat om je advertenties te negeren, door te spoelen of van zender te wisselen. Een tram die langsrijdt trekt vaak even aan de bel waardoor je – of je nu wil of niet – opkijkt. Je ziet de reclame uiting op de tram. Zit je in de tram dan is het simpelweg onmogelijk om de reclameposters te missen. Ook al zit je misschien het merendeel van de tijd in de tram op je telefoon, je kijkt altijd even op wanneer er nieuwe passagiers instappen of om te checken of je al bijna bij je halt bent. Een opvallende reclameposter zal hoe dan ook je aandacht trekken.
Iedere doelgroep is via de tram te bereiken
Met ov-advertenties is iedere doelgroep te bereiken. Er zijn maar weinig mensen die nooit met het ov gaan. Nagenoeg elke leeftijdsgroep en inkomensgroep maakt gebruik van het ov. Wil je een specifieke doelgroep bereiken dan denkt One Media graag met je mee. Om een voorbeeld te geven: wil je zakenmensen in Amsterdam bereiken dan is een tramlijn langs station Amsterdam Zuid misschien wel de perfecte locatie voor jou. Hier bevindt zich de Zuidas, dit is de financiële wijk van Amsterdam, ook hebben veel internationale bedrijven hier kantoren. Zo is er voor iedere doelgroep een geschikte tram te vinden.
Hoge frequentie in trams
Wil jij er zeker van zijn dat je doelgroep je uiting diverse keren ziet? Ook dan is tramreclame de perfecte manier. Veel passagiers reizen dagelijks op vaste routes en tijden, dit zorgt ervoor dat ze jouw advertentie meerdere keren te zien krijgen. Herhaling is de kracht van de boodschap wordt ook wel gezegd. Hoe vaker iemand iets ziet, hoe groter de kans dat het blijft hangen en uiteindelijk een aankoopproces zal beïnvloeden.